Sunday, February 6, 2011

maafkanlah aku yang khilaf

aku lebih suka digantung harap
dari menggantung harap
tapi acap kali juga
aku rasa hati ini terluka

aku ini
insan yang khilaf
penuh dengan noda dan dosa semalam
langkah yang aku atur
dalam denai kehidupan ini
tidak semuanya jatuh terletak pada impian
ada kalanya aku gelincir jua
maka jatuh terjurai
segala harapan yang bergantungan

maafkanlah aku
aku khilaf lagi
jatuh lagi
tapi kali ini
luka itu tidak terluahkan
ingin aku rawat sendiri dalam diam
apakan daya
sakitnya tak tertanggung aku seorang

bukan aku tak cuba
bukan jua aku tak pinta
mata hatiku belum lagi buta
tapi aku sangat yakin dan percaya
Dia lebih bijak merencana
jadi aku serahkan segala galanya
hanya pada Dia Yang Maha Esa

Ya Allah, berikanlah aku kekuatan dan pertolongan biar walau segenit cuma.
hanya rahmat-Mu yang aku pinta buat jadi sandaran, hidup yang di hadapan.

No comments: