Monday, May 24, 2010

finally updated. ngahaha. :)

salam.
result jpa dah keluar. once again, i was dejected. kali ni dah tak nangis- nangis dah. dah kering air mate kot.
:) erm, nampaknya untuk foundation ni, kene mintak ptptn loan jugak la. dah try pujuk ayah dengan mama, so that they'll let me study dekat uia. tapi still dieorg tak approve. they insist me to stay here at utp. aku diam je sebab my stand is : parents know the best. lagipun aku dah jatuh sayang kat utp, coursemate coursemate aku, all the lectures and what so ever. aku jatuh cinta kat masjid an-nur. walaupun aku tak kerap jemaah kat sana, but everytime i was there, i could feel the eternal calm. the passion of being a devoted one. sebab tu la jugak aku buat album a collection of an-nur kat fb. orang nak kata tak chantek tak pe. tu dieorg punye pasal la. page aku kan. ngahaha. kejam.

baru baru ni, (last week) aku balik rumah. cuti sem. rasa "agak" advanced sebab org lain baru nak start orientation and i am already at second semester of foundation studies. :) well, SELAMAT MAJU JAYA buat sahabat sahabat ku, tak kira la di pelosok bumi yang mana yang bakal anda diami untuk menuntut ilmu. all the best. sayang korg ketat ketat. muahh. jangan lupakan aku, sudahh. ngehehe. masa balik baru ni, mama ada cakap pasal prestasi my brother ni. agak merudum. bukan agak la. sgt merudum. aku tak tahu nak approach macam mana due to this. aku dah cakap elok elok with him. aku selitkan nota nota semangat dalam buku buku dia. aku tengok jugak la nota sekolah die. the handwriting is very bad. nampak macam towards the mid of the year, die makin malas. lepas ni, aku azam nak jaga die elok elok. bagi semangat kat die. kalau boleh hari hari. kalau boleh aku nak die tahu, kakak dah lalui semua ni. yang penting, belive in yourself. gagal sekali tak bermakna selama-lamanya. as long as you have a dream, it's ok. abang, kakak tau abang boleh buat. kakak tak suruh abang jadi macam kakak. kakak cuma nak abang succedd, even if it's in your way, ok sayang ? :)

hari ni jugak, second sem dah mula. so far, baru ade lecture Islamic Studies. best. best. best. mmg best la. petang ni, ade programming. hopefully pun best jugak. azam sem baru :
1. tak nak SKIP lecture
2. bangun awal
3. solat JEMAAH sokmo
4.kurangkan aktiviti. cukuplah intro to makna alone.
5. spend masa dengan kawan kawan. eratkan ukhwah, utuhkan perpaduan. cewah.
6. dan aku nak kembali berkarya. aku nak karya aku publish. sia-sia bakat yang Allah SWT bagi kat aku klu aku tak boleh nak buat apa apa from it, kan?
7. aku nak score 4.0 flat. i'll have to. sebab aku rase result sem1 adalah sangat sangat sangat mengerikan. janganla sampai kat rumah.
8. yang paling penting, aku nak slow slow tutup aurat. insya-Allah. moga ditetapkan hati aku kali ni. ameen.

No comments: