Monday, June 14, 2010

aku perlu kuat

buat sahabat-sahabat yang sedang bahagia diulit perasaan teruja, aku gembira untuk korg dan aku bangga punya sahabat yang berjaya. moga korg membenarkan impian korg aku kongsi, walaupun secebis. nanti, bila sudah punya biasiswa, jangan lupa mak dan ayah. kalau aku punya biasiswa, aku pastikan merekalah yang pertama dapat merasa nikmatnya. pesanku sahabat, uruslah kewanganmu sedaya mungkin, jangan ketagih pada manisan dunia. jangan sampai korg jadi mcm aku.
jangan sampai korg terpaksa puasa sepanjang minggu.
jangan sampai kalian terpaksa pinjam-meminjam hanya untuk yuran kelas yg nilainya cuma spuluh ringgit.
jangan sampai korg terpaksa pura-pura tak de kredit, padahal nak berjimat.
jangan sampai korg terpaksa bunuh masa lapang, join event, hanya utk kupon makan.
jangan sampai weekend korg terpaksa menceruk dalam bilik dan saat org lain sedang enak bergembira, korg cuma terkelip-kelip tgk movie free.
jangan sampai korg pergi pasar malam cuma utk ambik bau.
jangan sampai korg order makanan tapi bwk air dari bilik.
jangan sampai korg beli nasi kosong makan dgn serunding.
jangan sampai korg breakfast gardenia, lunch instant Campbell, dinner maggie cup.

sahabat, aku sudah pun melalui fasa-fasa paling sukar dalam hidupku. aku sudah melalui setiap apa yang aku katakan. sekalipun aku penat, aku terpaksa. dan aku menjangkakan penghujung liku liku ini masih jauh untuk aku jangkau. sekalipun begitu, aku masih tetap bersyukur, sekurang-kurangnya oksigen untuk esok masih percuma untuk aku bernafas, kalau hidup masih ada. sekurang-kurangnya aku masih punya sahabat yang sudi menghulur tangan. thank you so much.

dan apalah dayaku untuk tidak menangis kala suara ibu dan ayah yang merintih. apalah dayaku, bila dlm ac cuma ade RM30 untuk hidup dan sungguh, aku tak pernah sekalipun MEMINTA duit dari mama mahupun ayah. apalah dayaku, telah aku cuba tapi gagal. APALAH PILIHAN YANG ADA PADAKU MELAINKAN AKU PERLU KUAT?

When you try your best, but you don't succeed



When you get what you want, but not what you need


When you feel so tired, but you can't sleep


Stuck in reverse






And the tears come streaming down your face


When you lose something you can't replace


When you love someone, but it goes to waste


Could it be worse?

5 comments:

Hani Tiara Hifni said...

salam amirah my friend. be strong ok. Allah dah tetapkan rezeki masing2. mungkin ni dugaan ko, tp aku yakin nikmat lain yg Allah bagi kat ko, mmg dah terbaik & ko harus bersyukur. dont worry my friend, Allah maha adil. I will always be there if u need help, insya-Allah. :)

Fatin Filzati said...

Salam.

aku amat tersentuh dgn kata2 kau. x sangka kuat sungguh kawan aku nih. Harap2 aku akan still jadi kawan ko yg tak lelah meghulurkan pertolongan di kala kau memerlukan. Memang la kita sama2 susah, tapi we can make each other strong.

Anything just let me know k. Wasalm :) Uhibbuki fillah~

miss dalila amnani said...

ouch ! u guys r so sweeeeet. thanks for being there. and thanks for your willingness to stand by my side. May Allah bless us all. Ameen. :D

ustazah faridah yang nakal said...

serunding serunding slow sikit brader

Dalila Amnani said...

buat pe nak malu john. you should b proud. bkn semua org blh amalkn rejim pemakanan cam kite. ke gane john??